De corona-crisis maakt dat we in 2020 onze dienstverlening hebben moeten aanpassen. We zullen ons dit jaar inzetten om ervoor te zorgen dat de positieve zaken die deze aanpassingen hebben opgeleverd voor cliënten en medewerkers behouden blijven. Met een positieve blik vooruit.
Juist in de afgelopen corona tijd is opnieuw duidelijk geworden hoe onmisbaar cliëntondersteuning is voor mensen met een beperking of andere kwetsbaarheid. Nu de wereld langzaam weer wat open gaat en er meer mogelijk wordt zien wij de vragen toenemen. Veelal is er ook sprake van toegenomen complexiteit doordat mensen hun vragen vanwege de coronamaatregelen hebben uitgesteld. We zullen ons ook dit jaar inzetten om meedoen ook na corona voor iedereen mogelijk te maken.
Gedurende 2020 hebben we samen met diverse gremia, onze medewerkers en partners onze strategische speerpunten en concrete doelstellingen voor de komende jaren benoemd in een nieuw Meerjaren Beleidsplan (MJBP 2021-2023). Dit jaar doen we de eerste concrete inspanningen om de doelstellingen te realiseren.
Voor 2021 gelden de volgende speerpunten:
- Vergroten van de cliëntbetrokkenheid.
- Doorontwikkeling van kaders en tools met betrekking tot onze expertise
- Realiseren van een nieuw marketing- en communicatieplan om onze zichtbaarheid te vergroten.
- Gerichte samenwerking met relevante samenwerkingspartners.
- Doorontwikkelen van beeldcommunicatie als aanvulling op de reguliere dienstverlening.
- Bevorderen van een financiële stabiele positie voor de organisatie en het verder optimaliseren van onze ondersteunende systemen.