In de eerste gesprekken probeer ik altijd goed duidelijk te krijgen welke vraag iemand heeft, wat iemand zelf kan en waar ik bij kan ondersteunen. Daar ga ik dan mee aan de slag. Dit kan heel divers zijn. Zo ondersteun ik mensen bij het keukentafelgesprek met de gemeente, ondersteun ze in gesprekken met andere organisaties, help ze om formulieren in te vullen voor bijv. een gemeente of het UWV. Er zijn ook cliënten die hulp nodig hebben bij de financiën of op zoek zijn naar een maatje of vrije tijdsbesteding. De vragen zijn heel afwisselend.
De cliënten waar ik mee werk zijn heel divers maar vaak zijn het mensen die een verstandelijke beperking hebben, mensen met autisme of mensen met niet aangeboren hersenletsel (NAH). Ik kom bij cliënten van alle leeftijden dus dat kan van 0 tot 100 jaar zijn. Aan de ene kant kan de vraag van een cliënt kan heel eenvoudig zijn, zoals het invullen van een formulier. Aan de andere kant kan ik in een multiprobleem gezin komen waar nog meerdere hulpverleners bij betrokken zijn en er bijvoorbeeld ook sprake is van psychische- en/of verslavingsproblematiek.
In mijn werk ben ik vrij om mijn eigen agenda en mijn werkzaamheden in te plannen, zoals deze bij jou passen maar wel natuurlijk binnen de visie en missie van MEE. Er wordt uitgegaan van je kwaliteiten en er zijn steeds mogelijkheden om je te blijven ontwikkelen.
MEE vind ik een ontzettend fijne werkgever. Er is binnen MEE een goede sfeer en de betrokkenheid onderling is groot, je kunt altijd terugvallen op collega’s en geen vraag is te gek. Nu we tijdens corona veel vanuit thuis moeten werken en elkaar veel minder zien, wordt er door de organisatie gelukkig ook aandacht besteedt aan “elkaar ontmoeten” dit gebeurt digitaal, toen het even kon buiten bij het kantoor van MEE of in de vorm van een vlog opgenomen door de bestuurder en vanuit ieder team."